Rewolucyjny aspekt tantry

Tantra to praktyka i odkrywanie świętej seksualności. Nasza seksualność jest postrzegana nie jako biologiczny imperatyw lub kierowana pożądaniem tożsamość, ani jako pokusa szatana sprowadzającego nas na manowce. Zamiast tego uznaje się ją jako dar od boga czy ducha, który pozwala nam bezpośrednio doświadczać bożego lub duchowego wymiaru naszej egzystencji. Jest to jeden z naszych najbardziej bezpośrednich sposobów doświadczania boga.

Tantra jako taka jest częścią mistycznej tradycji doświadczenia religijnego, uosobiana jest w chrześcijaństwie przez takie postacie, jak św. Franciszek, Maria Magdalena i św. Teresa, będących ekstatycznymi modelami boskiej błogości, a nie wzorem "dobrego dla twojej duszy" cierpienia. Tradycja Suficka, Pieśni nad Pieśniami, czy Kryszna i gopi* są równoległymi ścieżkami w innych religiach. Bezpośrednie doświadczenia boga bez mediatora jest oczywiście przekleństwem dla wielu księży i kościołów, których władza i wpływy opierają się na byciu pośrednikiem między człowiekiem a bogiem. Wiele ustanowionych kościołów szybko postarało się stłumić seksualność wykorzystując argumenty moralności, winy i wstydu, po prostu, aby utrzymać ludzi małymi i pod wpływem władzy księży. Tak jak wiek XX był czasem wyzwolenia i ponownego określenia się kobiet i kobiecości, tak wiek XXI-szy będzie czasem emancypacji i ponownego ustanowienia naszej seksualnościr w czci, a nie w wyzysku.

Zatem dla tantry, seksualność jest ważną ścieżką transcendentalnego doświadczenia, wykraczającą poza własne granice i doświadczanie siebie jako część czegoś większego. Doświadczenie ekstazy - przekroczenia zwykłych ograniczeń i iluzji odrębności a poczucia jedności ze wszystkim - występuje naturalnie w życiu codziennym w chwili orgazmu lub stosunku seksualnego.

Akt seksualny jest jednym z wielu aspektów rzeczywistości, bramą między nami, a otaczającym nas życiem, między doświadczającym a doświadczeniem samy w sobie, gdzie dualizm, separacja są przekroczone i następuje moment jedności. Wiele ścieżek medytacji poszukuje tej chwili, podobnie jak obrzędy, takie jak post, rytualne cierpienie poprzez biczowanie, albo oparte na mocy roślin sakramenty, takie jak peyote czy ayahuasca. Ale dla tantriki, energia seksualna, wraz z równie ważną siłą miłości, ma przede wszystkim ważną jakość bycia częścią naszej codziennej egzystencji. Nasz intymny związek i własny taniec z miłością i seksem stają się duchową ścieżką. Nie ma podziału między życiem, a duchowością. Tantra zaprasza nas świadomie do zbadania tych dwóch energii, które mają siłę mogącą wywrócić nasze życie do góry nogami po to tylko, by obalić najlepiej ułożone plany. Zamiast próbować kontrolować te energie lub tłumić zostajemy zachęceni do otworzenia się na nie i pozwolenia by dać się im ponieść. W ten sposób możemy wykorzystać ich energię do podążania naszą drogą osobistej transformacji i wyzwolenia z ignorancji i cierpienia,  wzrostu naszej wspaniałości i naszego wymiaru duchowego. Miłość może przenosić góry, a seksualność tworzy nowe życie, które jest źródłem naszego bytu. Zatem która siła jest mocniejsza i właściwsza do utworzenia naszej świadomej drogi i zamanifestowania świętego marzenia?

Po drugie, przyjemność staje się drogą do prawdy i boga. Jest to całkowite odwrócenie chrześcijaństwa, w którym przyjemność jest samolubna, jeśli wręcz nie grzeszna. Jeśli będziemy podążać ścieżką przyjemności ze świadomością, z rozeznaniem i w sposób duchowy, znajdziemy przyjemność, która przynosi korzyści całości, która przynosi długoterminową wartość i zrobimy dobry uczynek nie dlatego, że powinniśmy (co tworzy opór w wolnej duszy), ale dlatego, że swobodnie wybierzemy to, co prowadzi do większego szczęścia. Przyjemność jest przewodnikiem na drodze do prawdy - sat chit Ananda, prawda jest świadomością błogości.

Nasza energia seksualna, pasja w seksie, naszych sercach, czy też w naszej duszy tworzy, inspiruje i inicjuje. Energia naszej miłości, równowagi i uczciwości, tolerancji i współczucia utrzymuje się, a nasza świadomość rozpoznaje i niszczy iluzję.

*w hinduizmie określenie młodej kobiety, pasterki krów bez reszty oddanej Krysznie

Kontakt

© TuiTeraz.eu - Ośrodek rozwoju osobistego i duchowego "TU i TERAZ" w Nowym Kawkowie.

Adres:

Nowe Kawkowo 52 A, gmina Jonkowo 11-042
woj. warmińsko- mazurskie

Telefony:

Biuro ośrodka: +48 662 759 576
Biuro ośrodka: +48 535 285 450
Jacek Towalski: +48 602 219 382
Maja Wołosiewicz-Towalska: +48 606 994 366

kawkowo@tuiteraz.eu

www.tuiteraz.eu 

Zapisz się do newslettera!